torsdag den 23. september 2010

Offentlig transport = frit lejde?
(billede: google, tilfældig bus!)
Nu er jeg simpelthen nødt til at få det ud.. HVAD SKER DER FOR OFFENTLIG TRANSPORT FOR TIDEN?! Når jeg siger offentlig transport så mener jeg faktisk bare HT-busser. 3 gange i denne uge har jeg været udsat for nogle virkelig fuck't up ting.. Lad os starte med i mandags. Jeg sidder i bussen på vej hjem fra træning, på det bagerste lange sæde. Efter noget tid stiger to... lad os bare kalde dem sortklædte unge gutter ind og sætter sig bagerst. Stoppet efter stiger den ene allerede af, men lige inden giver de hinanden hånden til farvel. Det er der jo som sådan ikke noget mærkligt i men undrede mig nu alligvel. Ved samme stop som den ene står af, står to.. brunklædte? unge mænd på. De sætter sig ned bag i bussen i nærheden af den tilbageværende sortklædte gut. Begge brune gutter giver den sortklædte gut hånden, men da den sidste giver ham hånden lyder der en underlig lyd og min nysgerrighed vækkes. Stoppet efter står de to brunklædte gutter af igen og jeg holder skarpt øje med den sortklædtes hænder. Efter et par minutter ser jeg en lille pakke blive smuglet ned i lommen.. hvad sker der lige for det?! Sidder de og dealer stoffer bagerst i busserne eller hvad?! Jeasus f.... Allerede Tirsdag må jeg forsvare min ret til at side på et sæde (JEG HAVDE SIDET DER I 5 STOP!!) og sidst men ikke mindst er der episoden med to 11årige tøser der flasher tyvekoster og snakker om alle deres butikstyverier åbenlyst.. i en fuld bus? Og nu vi snakker om busser.. hvad sker der får at Ariva vil indfører skriftesæder på nogen af ruterne? Skriftesæder? I en bus? Come on!

Er busserne (og resten af den kollektive trafik) pludseligt blevet et frirum hvor man bare kan give hoved og røv i det hele og gøre hvad man nu lige føler for? Har du haft nogen underlige episoder mh. til offentlig transport for nyligt? Så smid endelig en kommentar så jeg ikke føler mig helt mutters alene (:

2 kommentarer:

Julie J. sagde ...

Det lyder fandme langt ude, kan desværre ikke rigtig bidrage med nogle historier, kører ikke så meget med bus :)

Christina Santiago sagde ...

Hehe det er bare i orden (:
- Hvem ved, måske er det bare mig der har det med at løbe ind i de situationer ;)